بررسی تخصصی ساینا اس

ساینا اس جزء خودروهایی است که توسط کمپانی سایپا تولید شده است و دارای موتور 1.5 لیتری و استاندارد یورو ۴ است. طراحی ظاهری مناسب این ماشین در کنار قابلیت‌هایی از قبیل کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ای بی اس، چراغ مه شکن و …  باعث شده است تا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در اصل ساینا S فیس لیفت از خودروی تیبا است که در ابتدا با کد سایپا ۳۲۳ شناخته می‌شد. در ادامه این مقاله به بررسی مشخصات فنی این خودرو و قابلیت‌ها و امکانات آن می‌پردازیم.

طراحی داخلی و نمای خارجی ساینا S

نمای خارجی ساینا اس نسبت به ساینا معمولی اسپرت‌تر است و همین موضوع باعث شده است تا طرفداران بیشتری داشته باشد. چراغ‌های جلو و سپر آن نسبت به ساینا معمولی زیباتر است و برآمدگی و برجستگی‌های بدنه، نمای خارجی این خودرو را زیباتر جلوه می‌دهد و ظاهری اسپرت به آن داده است.

شکل و نمای داخلی نیز تقریبا مورد قبول است. این خودرو دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی است و سیستم صوتی نیز در قسمت زیرین آن طراحی شده است. فرمان طرح D، روکش صندلی چرم، داشبوردو … همگی از بخش‌هایی هستند که این خودروی خوش قیمت را به یک خودروی لوکس نزدیک‌ می‌کنند.

مشخصات فنی ساینا اس

این خودرو دارای پیشرانه کم مصرف M15 است که 1500 سی‌سی ظرفیت دارد. قدرت موتور ساینا اس ۸۷ اسب بخار است که با گشتاور ۱۲۸ نیوتن بر متر کار می‌کند. جعبه دنده دستی این خودرو ۵ سرعته است. البته ساینا اس در دو نوع دستی و اتوماتیک طراحی و تولید شده است. نوع جعبه دنده اتوماتیک آن، AT است. می‌توان گفت که جعبه دنده دستی این ماشین بهتر از دنده اتوماتیک کار می‌کند و رضایت رانندگان از آن بیشتر است.

امکانات رفاهی ساینا S باعث شده است تا بتواند امتیاز 8 را به دست آورد. این امتیاز در خودروهایی مثل رانا 7 است. کشش خوب و قابل قبول پیشرانه که در رانندگی‌های طولانی کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد از ویژگی و مزایایی است که در خودرو ساینا اس نمی‌توان آن را نادیده گرفت. علاوه بر آن ترمزهای قوی آن جزء مواردی است که رانندگی با این خودرو را جذاب و آسان کرده است. به خصوص برای آنهایی که در شهرهای پرترافیک زندگی و رانندگی می‌کنند، ساینا S و ترمز قوی و ABS آن یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

ایرادات خودروی ساینا S

بعد از آن که افراد زیادی رانندگی با این خودرو را تجربه کردند، کم کم نظرات منفی در مورد آن منتشر شد. مطمئنا هر خودرویی با داشتن یک سری ویژگی و مزایا، ممکن است ایراداتی نیز داشته باشد که ساینا هم از این موضوع استثنا نیست.

معایبی مانند فرمان پلاستیکی، سروصدای زیاد پیشرانه، و لوازم یدکی گران قیمت از ایراداتی است که این خودرو دارد. همچنین پس از مدتی که از این خودرو استفاده میکنید، صدای موتور و سیستم‌های خودرو، در داخل کابین افزایش می‌یباد و صدای آن آزاردهنده می‌شود. به خصوص هر چه در جاده‌های غیر استاندارد حرکت کنید، بیشتر این موضوع به چشم می‌آید.

سایر امکانات ساینا اس

سایر امکاناتی که در این خودرو وجود دارد باعث شده است ساینا اس بتواند کمی بهتر از ساینا ظاهر شود. همچنین این خودرو دارای سنسور نور است که جداگانه نسبت به دسته راهنما طراحی شده و بر روی یک پنل مجزا قرار داده شده است که کار با آن به مراتب راحت تر است.

بررسی تخصصی ساینا اس
بررسی تخصصی ساینا اس 5

 سپرهای جدید جلو و عقب، چراغ‌های دی لایت یا روشنایی روز، تریم داخلی جدید، سر دنده جدید، طراحی زیبای چراغ‌های عقب، و … همگی با طراحی متفاوت نسبت به ساینا معمولی قرار دارند. همچنین شیشه‌های دودی عقب این خودرو از دیگر امکانات آن است که آن را متمایز کرده است. رینگ‌های این خودرو آلومینیومی است و طراحی جانبی ساینا اس باعث شده است تا یک خودرو لوکس تلقی شود. دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان خودرو قرار گرفته است که به وسیله آن می توان سیستم صوتی را کنترل کرد. از دیگر آپشن‌های این خودرو دوربین عقب است.

قیمت روز سایپا ساینا اس

یکی از موارد مهمی که باعث محدودیت در انتخاب خودرو می‌شود، قیمت آن است. هزینه‌های بالای خرید، سبب می‌شود تا دست از توقعات خود بکشیم و به سراغ خودروهایی با قیمت مناسب‌تر برویم. اگر دنبال خودرویی هستید که به نسبت قیمت خود بتواند کیفیت بهتری ارائه دهد، ساینا S جزء مواردی است که می‌تواند جزء یکی از انتخاب هایمان باشد.